Saturday, June 26, 2010

a gentle touch and a smiling face

heaven on earth is in her embrace



var inte vid mitt sinnesfulla bruk när detta skrevs, därav viss censur.

fan vad fett. sebbs bara använde några knappar pö tangentbordet och sedan kom ett textdokument upp. dagens teknik. crayzay. vi lyssnar på the black keys, har bomull i käftarna, ligger på perfekt utformade kuddar efter imperfekt utformade nackar och slår på oss själva med strävan efter att få låta precis lika ångestfylld och kaotisk som musiken vi lyssnar på. sebbs försöker ringa några samtal, men alla tutar upptaget.


i get your machine but there's no beep.

vi försöker (...) som gör oss så fint gestaltade av den där pusselbiten som alltid saknas och va? vad gör jag i detta nu? jag vet precis vad jag gör i detta nu; jag har ingen aning om vad jag gör i detta nu.

you think i don't know that you sleep with all those other smooth-skinned girls, it's copy/paste, those sugar words.

sebbs lutar huvudet mot min axel och säger att han tänker på att aldrig bli lämnad utav mig. jag försöker förklara att jag inte har några planer på att öppna burdörren och nog blir han nöjdare för han släpper fram läpparna, kysser mig på axeln och drar en lätt suck. jag tittar på tangentbprdet och ögonvrån inbillar sig att även han tittar på vad som skrivs. den bildar en fantasibild av en mungipa som åker upp och oj, sebbs tycker om det jag skriver och ler. jag blir så glad över tanken på att han ler så jag vänder blicken från tangentbordet för att se på honom. när jag tittar är hans ögon inte alls riktade mot skärmen. och munnen är strecket jag lämnat honom med allt för många gånger.

i made you soup, it's getting cold.

jag skulle vilja tugga på en maoam nu. men det säger jag inte högt för då kastas nog allt i rummet över min alldeles för synliga kropp. allt utom en maoam. you should be nothing like my ex girl och näsan kliar men jag väntar med att stoppa fingrarna i den tills sebbs kommer in i rummet - jag vill få en reaktion ur honom. han ser så ledsen ut när han är avstängd, jag blir alltid tömd på optimism när han har den minen. så jag tänker pilla mig tydligt och extra synligt så att han ska titta på mig och säga något i stil med "vad hittar du för skatter idag, älskling?"

let's put those naked girls on hold, i'll write you songs i'll read you books.

vi är till synes lyckliga när vi går armkrok eller sitter på vackra pojkars pakethållare, men jag har gråtit, skrikit, sparkat och fladdrat allt för många gånger för att varje gång i efterhand be om ursäkt i plural och utbrista; det var inte meningen, det bara blir så!


hon blinkar i baktakt och formar munnen till ett hjärta. jag kittlar mig själv med inre armar, kittlar mina luftgångar, mina benmuskler, min magsäck och tomrummet som en gång var en blindtarm. jag kittlar mig själv men menar envist att det är flickan med den långsamma blinkningen som satt min kropp i kärleksförgiftad epilepsi.

i've got a heart, they just have looks.

och ja, jag tar dig för given när jag gråter och ja jag har dragit större bloss än jag orkar och ja jag lurar mig själv att jag är tyngdlös och obunden när jag i själva verket har kinesformade ögon och sluddrar fram mina djupsinniga (och inte alls genomtänkta) sk. "livsfilosofier"

once you've found true love you can't hide
i thought you were human but it was
smoke in your eyes.

No comments:

Post a Comment